Περιλήψεις Έργων

Προστασία Περιβάλλοντος
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ Μ.Π.Ε ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ: ΚΑΘΕΤΟΣ ΆΞΟΝΑΣ ΣΙΑΤΙΣΤΑ - ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΠΗΓΗ ΤΜΗΜΑ 45.1.4 ΝΕΟ ΚΩΣΤΑΡΑΖΙ - ΆΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟ ΘΕΣΗ Χ.Θ. 2+284 - Χ.Θ. 2+279. (ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΠΙΧΩΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΟΙΛΑΔΟΓΕΦΥΡΑΣ ΘΕΣΗ Χ.Θ. 2+284 ΕΩΣ Χ.Θ. 2+729)
Αναθέτουσα Αρχή: ΑΕΓΕΚ ΑΕ
Χρονολογία Ανάθεσης: 2003

ΘΕΜΑ
Αντικείμενο της μελέτης ήταν η τροποποίηση των Περιβαλλοντικών Όρων για την κατασκευή του οδικού τμήματος Νέο Κωσταράζι - Άργος Ορεστικό (45.1.4.) του κάθετου άξονα Σιάτιστας - Κρυσταλλοπηγής, της Εγνατίας οδού. Ειδικότερα αναφέρεται ότι στο τμήμα από τη Χ.Θ. 2+284 έως την Χ.Θ. 2+729 προβλέφθηκε αντικατάσταση της κοιλαδογέφυρας Τ4 με επίχωμα με στόχο την αρτιότερη ένταξη της γέφυρας στο τοπίο όπως έχει ορισθεί με τον περιβαλλοντικό όρο 7.6. της υπ’ αρ. πρωτ. 109643/18.10.2001 ΚΥΑ Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του έργου.

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ Κάτοψη Επιχώματος Π.ΠΕΡΙΒ/ΝΤΟΣ
Σύμφωνα με την αρχική μελέτη στην υπόψη θέση είχε προταθεί κατασκευή κοιλαδογέφυρας (μια για κάθε κλάδο της αρτηρίας) για τη διέλευση της κοιλάδας του ρέματος “Γκιόλι”. Η κοιλαδογέφυρα μελετήθηκε με μήκος 465m και ύψος που μεταβάλλεται μεταξύ 8-15m. Ο φορέας της γέφυρας αποτελείτο από δεκαπέντε (15) ανοίγματα των 31m. Η διατομή κάθε κλάδου συνολικού πλάτους 13m απαρτιζόταν από πέντε προκατασκευασμένες δοκούς μορφής διπλού ταυ ύψους 1,74m, σε απόσταση 2,70m αξονικά.

Στην τροποποιημένη μελέτη προβλέπεται η κατασκευή μέρους της κοιλαδογέφυρας μήκους 310m και η αντικατάσταση του τμήματός της με οπλισμένο επίχωμα μέγιστου ύψους 12,5m.

Σύμφωνα με τη νέα μελέτη η κοιλαδογέφυρα διαμορφώνεται με οκτώ ανοίγματα των 31m και δύο ανοίγματα των 30,45m. Μεταξύ των δοκών προβλέπονται προκατασκευασμένες πλάκες πάχους 10cm επάνω στις οποίες διαστρώνεται πρόσθετη χυτή επί τόπου στρώση πάχος 16cm με την διάστρωση της οποίας προκύπτει πλάκα καταστρώματος πάχους 26cm και συνολικό ύψος φορέων (πλακοδομών) 2m.

Τα υπόλοιπα στοιχεία της γέφυρας παραμένουν όπως είχαν μελετηθεί αρχικά. Η προβλεπόμενη μικρότερου μήκους γέφυρα με δεδομένο ότι το επίχωμα φυτεύεται στα πρανή και τη βάση του έτσι ώστε να αποκρύπτεται η αρτηρία, είναι προτιμότερη για το συγκεκριμένο περιβάλλον καθώς το έργο εντάσσεται πολύ πιο ομαλά στο τοπίο.

Στην υπόψη μελέτη προσδιορίστηκαν οι ακριβείς θέσεις των έργων, έγινε ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης, όπου διερευνήθηκε η κατάσταση του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος. Συγχρόνως, δόθηκαν πληροφορίες για τη σκοπιμότητα των έργων και πραγματοποιήθηκε αναλυτική περιγραφή αυτών.

Τέλος, περιγράφηκε ο βαθμός και το μέγεθος της προκαλούμενης αλλοίωσης του περιβάλλοντος από την κατασκευή και λειτουργία των έργων και συγχρόνως ο τρόπος αντιμετώπισης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

ΟΦΕΛΟΣ
Η μελέτη υποβλήθηκε στην αρμόδια υπηρεσία για την τροποποίηση περιβαλλοντικών όρων. Με την εν λόγω προσέγγιση πραγματοποιήθηκε αρτιότερη ένταξη της κοιλαδογέφυρας στο περιβάλλον τοπίο.