Περιλήψεις Έργων

Προστασία Περιβάλλοντος
ΒΕΛΤΙΩΣΗ Ε.Ο. 2 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ ΑΠΟ ΕΙΣΟΔΟ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΛΑΓΟΣ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΝΟΜΩΝ ΞΑΝΘΗΣ - ΡΟΔΟΠΗΣ

Αναθέτουσα Αρχή: Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας-Θράκης, Τμ. Συγκ/ών Έργων
Χρονολογία Ανάθεσης: 1996

ΘΕΜΑ
Αντικείμενο της μελέτης ήταν η Περιβαλλοντική αδειοδότηση για τη βελτίωση της Ε.Ο. 2 Θεσσαλονίκης - Τουρκικών Συνόρων από την είσοδο του οικισμού Λάγος μέχρι τα όρια των Νομών Ξάνθης - Ροδόπης (γέφυρα επί του ανατολικού διαύλου επικοινωνίας της λίμνης Βιστωνίδας με την θάλασσα).

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ
Η βελτίωση αναφέρεται αποκλειστικά στα έργα διαπλάτυνσης της οδού και στοχεύει στην ασφαλή διέλευση δύο αντιθέτως κινούμενων μεγάλων οχημάτων για τα οποία το υφιστάμενο οδόστρωμα δεν επαρκεί. Επομένως προκύπτουν ασφαλέστερες συνθήκες κυκλοφορίας (άρση δυσχερειών) ιδιαίτερα εντός του οικισμού και διαμορφώνεται τελικά η διατομή που εφαρμόζεται σε όλα τα τμήματα της εθνικής οδού Νο2.
Άποψη Οριζοντιογραφίας οδού Π.ΠΕΡΙΒ/ΝΤΟΣ
Η υπόψη οδός κατασκευάστηκε στην δεκαετία του 1930 και διέρχεται από κατοικημένες περιοχές. Σε όλο το μήκος της οδού, σταδιακά εκτελούνται έργα βελτίωσης της βατότητας και παράκαμψης των οικισμών, λόγω της σημασίας του δρόμου ο οποίος φέρει το σύνολο των διερχομένων οχημάτων, επιβατικών και φορτηγών, είτε για εθνικές και διεθνείς μεταφορές, είτε για τις τοπικές μετακινήσεις.

Η υφιστάμενη διατομή της οδού είναι 7,00m στο μεγαλύτερο τμήμα της, με εκατέρωθεν λωρίδες καθοδηγήσεως πλάτους 0,50m και ερείσματα πλάτους 0,10 - 1,00m.

Το συνολικό μήκος του τμήματος της οδού που προβλέπονται τα έργα βελτίωσης, είναι 4.100m και διακρίνεται σε δύο βραχίονες: ο πρώτος από την χθ=0.00 έως χθ=1900 και ο δεύτερος από χθ=1900 έως χθ=4100. Μετά την κατασκευή του έργου, η οδός διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και ταχύτητα κυκλοφορίας 57km/h.

Τα προβλεπόμενα έργα περιλαμβάνουν διαπλάτυνση της οδού με νέο πλάτος καταστρώματος 11.00/13.00, ελάχιστη καμπύλη σε οριζοντιογραφία 350m και σε μηκοτομή 9.000m και 5.000m για κυρτή και κοίλη καμπύλη αντίστοιχα. Ακόμη προβλέπεται μέγιστη κλίση σε μηκοτομή 3% και σε διατομή 6%. Και οι δύο κλάδοι κυκλοφορίας βρίσκονται επί της ίδιας στάθμης, χωρίς νησίδα ή κεντρική ζώνη. Στο τμήμα εντός του οικισμού (χθ=0.00 έως την χθ=1.300), η οδός εγκιβωτίζεται από κρασπεδόρειθρα, ενώ στο εκτός οικισμού τμήμα οι οριογραμμές της οδού διαμορφώνονται σύμφωνα με τις επιτρεπόμενες κλίσεις των αναχωμάτων.

Στην υπόψη μελέτη προσδιορίστηκαν οι ακριβείς θέσεις κατασκευής των έργων, έγινε ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης, όπου διερευνήθηκε η κατάσταση του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος. Συγχρόνως, δόθηκαν πληροφορίες για τη σκοπιμότητα των έργων και έγινε περιγραφή αυτών.

Τέλος, περιγράφηκε ο βαθμός και το μέγεθος της προκαλούμενης αλλοίωσης του περιβάλλοντος από την κατασκευή και λειτουργία των έργων και συγχρόνως ο τρόπος αντιμετώπισης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων κατά τη φάση κατασκευής και λειτουργίας. Παράλληλα εξετάστηκαν οι εναλλακτικές λύσεις για την κατασκευή των έργων.

ΟΦΕΛΟΣ
Η μελέτη υποβλήθηκε στην αρμόδια υπηρεσία με σκοπό την περιβαλλοντική αδειοδότηση των έργων και συνέβαλε στην βελτίωση της υφιστάμενης Ε.Ο. 2 Θεσσαλονίκης - Τουρκικών Συνόρων από την είσοδο του οικισμού Λάγος μέχρι τα όρια των Νομών Ξάνθης - Ροδόπης.