Μ.Π.Ε. ΈΡΓΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ 1ΗΣ ΦΑΣΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΠΟΙΙΑΣ ΔΡΑΜΑΣ - ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ - ΞΑΝΘΗΣ
Αναθέτουσα Αρχή: Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας-Θράκης, 2η ΔΕΚΕ, τ. 14η ΠΥΔΕ
Χρονολογία Ανάθεσης: 1995
ΘΕΜΑ
Αντικείμενο της μελέτης ήταν η σύνταξη μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το στάδιο της έγκρισης των Περιβαλλοντικών όρων για τη βελτίωση της Εθνικής Οδού Δράμας - Παρανεστίου - Ξάνθης. Το έργο αποτελείτο από τα εξής τέσσερα (4) τμήματα:
- Τμήμα 1: Παράκαμψη οικισμού Χωριστής.
- Τμήμα 2: Παράκαμψη οικισμού Νικηφόρου.
- Τμήμα 3: Κατασκευή ανισόπεδης διασταύρωσης με τη σιδηροδρομική γραμμή στην περιοχή Παλιάμπελα.
- Τμήμα 4: Βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών τμήματος της υφιστάμενης οδού πλησίον του οικισμού Χαμοκέρασα.
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ Άποψη Εθνικής Οδού Η κυκλοφορία των οχημάτων σε κάθε ένα από τα προαναφερθέντα τμήματα δημιουργούσε προβλήματα αφενός λόγω του ότι τμήματα διέρχονταν από κατοικημένες περιοχές και αφετέρου λόγω της επικινδυνότητας προσπέλασης των (στενότητα οδού, κίνδυνος λόγω διασταύρωσης σε σιδηροδρομική γραμμή).
Το έργο διοικητικά υπάγεται στο Ν. Δράμας, βρίσκεται ανατολικά της πόλης της Δράμας και εκτείνεται κατά τμήματα από την περιοχή του οικισμού Χωριστής μέχρι την περιοχή του οικισμού Χαμοκέρασα.
Για κάθε τμήμα, τα προβλεπόμενα έργα, ήταν τα ακόλουθα:
- Η παράκαμψη του οικισμού Χωριστής γίνεται με τη χάραξη νέας οδού βόρεια του οικισμού, ακολουθώντας κατά μήκος το μεγαλύτερο μέρος υφιστάμενης αγροτικής οδού και έχει συνολικό μήκος 3.235m.
- Η παράκαμψη του οικισμού Νικηφόρου γίνεται με τη χάραξη νέας οδού νότια του οικισμού συνολικού μήκους 4.235m.
- Στη θέση Παλιάμπελα προβλέπεται η κατασκευή ανισόπεδης διασταύρωσης (γέφυρας) με τη σιδηροδρομική γραμμή. Το μήκος της γέφυρας είναι 1.010m ενώ το πλάτος αυτής 12m.
- Μετά τον οικισμό Χαμοκέρασα και για μήκος 3.220m γίνεται βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του υφιστάμενου τμήματος της οδού με διαπλάτυνση αυτής, Ειδικότερα περιλαμβάνεται η κατασκευή γέφυρας ανοίγματος 10m καθώς και η τοποθέτηση σωληνωτών οχετών διαμέτρου Φ100mm.
Επιπλέον έχουν προβλεφθεί και οι απαιτούμενες θέσεις υπόγειας διέλευσης της πανίδας.
Στην υπόψη μελέτη προσδιορίστηκαν οι ακριβείς θέσεις κατασκευής των έργων, έγινε ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης, όπου διερευνήθηκε η κατάσταση του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος. Συγχρόνως, δόθηκαν πληροφορίες για τη σκοπιμότητα των έργων και έγινε περιγραφή αυτών.
Ακόμη πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις για την προβλεπόμενη ηχορρύπανση και αέρια ρύπανση από την κατασκευή και λειτουργία των έργων.
Τέλος, περιγράφηκε ο βαθμός και το μέγεθος της προκαλούμενης αλλοίωσης του περιβάλλοντος από την κατασκευή και λειτουργία των έργων και συγχρόνως ο τρόπος αντιμετώπισης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων κατά τη φάση κατασκευής και λειτουργίας. Παράλληλα εξετάστηκαν οι εναλλακτικές λύσεις για την κατασκευή των έργων.
ΟΦΕΛΟΣ
Η μελέτη υποβλήθηκε στην αρμόδια υπηρεσία για την περιβαλλοντική αδειοδότηση των έργων και συνέβαλε στην βελτίωση της Εθνικής Οδού Δράμας - Παρανεστίου - Ξάνθης.