Περιλήψεις Έργων

Προστασία Περιβάλλοντος
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΓΡΕΒΕΝΑ - ΚΟΖΑΝΗ ΑΠΟ Χ.Θ.12+520 ΕΩΣ Χ.Θ.12+880
Αναθέτουσα Αρχή: ΑΕΓΕΚ ΑΕ
Χρονολογία Ανάθεσης: 1999

ΘΕΜΑ
Αντικείμενο της μελέτης ήταν η ανανέωση - τροποποίηση των Περιβαλλοντικών Όρων για την κατασκευή του τμήματος της Εγνατίας Οδού Γρεβενών - Κοζάνης από τη Χ.Θ. 12+520 ως τη Χ.Θ. 12+880 και ειδικότερα η τροποποίηση των τεχνικών έργων αυτού (αντικατάσταση του υπογείου έργου που προβλεπόταν να διανοιχτεί με τη μέθοδο εκσκαφής και επίχωσης, με εκσκαφή ανοικτού ορύγματος και διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου).

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ
Σύμφωνα με την αρχική μελέτη στην υπόψη θέση είχε προταθεί η κατασκευή υπογείου έργου, του οποίου η διάνοιξη θα γίνονταν με τη μέθοδο εκσκαφής και επίχωσης. Όμως λόγω των περιβαλλοντικών επιπτώσεων στο φυσικό περιβάλλον προβλέφθηκε τελικά η εκσκαφή ανοικτού ορύγματος και διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου χωρίς οριζοντιογραφική και μηκοτομική τροποποίηση των εγκεκριμένων λύσεων.

Η εκσκαφή του ορύγματος πραγματοποιείταιΠ.ΠΕΡΙΒ/ΝΤΟΣ έτσι ώστε η κλίση των πρανών εκατέρωθεν της οδού να είναι 2:3 μέχρι το ύψος των 30m. Ανά 10m ύψους πρανούς ορύγματος υπάρχουν μπαγκίνες πλάτους 4m. Μετά τα 30m ύψους πρανούς και άνω, διαμορφώνεται επιφάνεια με ήπιες κλίσεις πρανών 1:3, στα οποία γίνεται φυτοκάλυψη ενώ το φρύδι του πρανούς στρογγυλεύεται με εφαρμογή ακτίνας 20m. Το σύνολο των εκσκαφών από τη διάνοιξη του ορύγματος είναι 990.000m3.

Στην υπόψη μελέτη έγινε ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης, όπου διερευνήθηκε η κατάσταση του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος. Συγχρόνως, δόθηκαν πληροφορίες για τη σκοπιμότητα των έργων, ενώ παράλληλα έγινε και περιγραφή των προτεινόμενων έργων.

Τέλος, περιγράφηκε ο βαθμός και το μέγεθος της προκαλούμενης αλλοίωσης του περιβάλλοντος από την κατασκευή και λειτουργία των έργων και συγχρόνως ο τρόπος αντιμετώπισης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων κατά τη φάση κατασκευής και λειτουργίας αυτών.

ΟΦΕΛΟΣ
Η μελέτη υποβλήθηκε στην αρμόδια υπηρεσία για ανανέωση - τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων του έργου και συνέβαλε στην ολοκλήρωση της κατασκευής της Εγνατίας Οδού.